Alla inlägg under april 2009

Av Lina - 27 april 2009 08:52

Godmorgon alla ni där ute!


Ni som följt min blogg ett tag vet att för 2.5 vecka sen dog en familjemedlem och idag är begravningen.


Far min ska passa lillen då jag inte tycker att han/barn har något att göra på en begravning som är en av dom mest sorgsna träffarna.

Många barn kan inte riktigt hantera allt med döden och så mycket tårar och många barn har också just den rädslan i en viss ålder då dom är rädda för att mista sin närmsta.


Begravning är aldrig något roligt att gå på men det är den sista chansen att ta sitt förväl, känns så jobbigt bara för nu har chocken lagt sig att en sådan ung man har dött så ska allt rivas upp igen.


Har hört att det goda kommer med det onda och vise versa och samtal väntar jag idag från ett företag som hade en tele intervju med mig i fredags och som verkar mycket intresserade och seriösa, hoppas hoppas.


Nu måste jag börja göra mig i ordning och hemmet lite så det inte är alltför kaos när man kommer hem.


Ha en fin dag

Av Lina - 26 april 2009 07:37

är vad som varit här.


Det har inte hänt så mycket precis.

Jag har varit på en intervju i fredags och i hissen på väg ner så ringer ytterligare ett företag och har en intervju över telefonen.

Båda verkar väldigt intresserad utav mig fast intervjun över telefonen verkade mer som ett seriöst företag.


Promenerat 1.5 mil om dagen har jag gjort men det har ju som sagt ingen verkan och vid detta lagret börjar jag bli less på det.


Fint väder har vi haft hela veckan och idag ska det bli super fint och varmt, får se ifall jag får med mig Cenk ut idag.

Jag tror han vill vara hemma och fixa i lgh som han nämde igår.


 Mycket mer har inte hänt under dagarna förutom att jag sagt upp mig från housekeeping jobbet.


nej nu ska vi ta på oss och gå till bageriet och handla bröd mmmm hungrig är man.



Ha en riktigt fin dag

Av Lina - 23 april 2009 13:34

Yes då har man en intervju i morgon alle redan för ett heltids jobb inom kontor/kundservice.


Fan hoppas att något går vägen snart alltså.


Sen kan man ju hoppas att dom beroende på vilket företag inte har något emot 2 veckors semester i sommar så vi kan åka ner till föräldrar/svärföräldrar/farföräldrar och hälsa på.

 2veckor måste vi ju åtminstone ner ju :-P


Aja i dessa tider är ju faktiskt jobb viktigare då jag hört att det ska ta ett tag det här med finanskrisen, rättat sagt är det räknat ca 2år innan det börjar vända och akassan är ju bara ca 1.5 år lång så jobb är ett måste.


Let see how it goes.

Av Lina - 23 april 2009 10:43

Det är ju inte morgon längre så jag börjar med att säga godförmiddag.


Som ni ser så jobbar jag inte idag och kommer antagligen inte att göra det heller något mer på det jobbet.


Har suttit och tänkt så det knakar i hjärnan och har nu äntligen kommit fram till att jag ska sluta.

Nu tänker ni nog varför jag slutar på ett jobb när jag velat ha jobb så länge nu.

Jo jag ha vägt nackdelar med fördelar och bestämt att på det sättet vill jag inte ha jobb.


Förklaring till den som är nyfiken är.

 - Man ska klara att städa 10 rum på 5 timmar och får då betalt per rum, 2 rum= 104:- och dety ska ta en timme.

Igår jobbade jag från 8 till 14 = 6 tim och klarade 6 rum vilket då innbär att jag får 3 timlöner fast än jag varit där i 6 timmar utan lunch, raster förutom mötet vi var på och tiden på morgonen för att fixa vagnen.

- Jag är borta från min prins i 7-8 timmar men får betalt för 3-4 timmar och sparar inte många mammadagar då jag måste mäta upp med dom för att få "heltid"

- För alla dessa arbetade timmar och timmar från min plutt så blir det bara 2000kr mer i månaden än om jag bara tar mamma penning.


Så 2000 mer för 7-8 arbetade timmar som då bara är betalt för 3-4 timmar+ all tid borta från min prins.

Nej det är inte värt det, spenderar istället den tiden med Metehan än att slita och ha mig i timmar och inte få betalt för alla timmar.


Rätt eller fel beslut????



Jobb söker jag ff som bara den och hoppas på ett jobb snart.


Idag ska vi njuta här och ta oss´någon promenad.



Ha det så fint

Av Lina - 21 april 2009 21:34

usch ja, jag vill verkligen inte.


Vet inte om jag säger till henne i morgon att jag slutar, menar jag klarar inte 10 rum på 5 timmar och så  är det, det tar mig 7-8 timmar beroende på storleken och ändå får jag bara betalt för 5 timmar/10 rum.

Känner inte att det är värt det riktigt att lämna lillen i så många timmar och sen inte få betalt för alla timmarna, dom timmarna vill jag hellre spendera med min plutt ju.


Aja vi får se hur jag återigen gör. ohhh kan jag inte få ett vanligt jobb inom kontor eller butik där jag känner att jag kan stanna och trivs.



Nej nu blir det sängen för min del upp ska man ju tidigt som attan.


Godnatt.

Av Lina - 21 april 2009 14:19

Jag har inte hunnit något annat idag förutom att ta det lugnt och ringa samtal och än är jag inte klar.

Hatar telefonköer och varför vet jag inte men jag blir väldigt trött när man ringer till kundtjänst, vet inte om det är deras röster men jag blir så slö och hade lätt somnat.


Sökt lite jobb har jag ju faktiskt gjort så vi får se hur det blir med den grejen för städa som jobb vill jag inte.


Nu sover min fina plutt som blir 10 månader idag, helt sjukt vad tiden går hmmm om 2 månader idag så är han 1 år.

1 helt år sen jag låg och kryste fram den som äger mitt hjärta.


När han vaknar ska vi ta oss en tur till Burlöv Center och titta runt där och se om vi hittar något roligt hihi, köper kanske kanel gifflar eller så gör jag lite muffins som han tycker så mycket om.


Ha en trevlig dag.

Av Lina - 21 april 2009 07:36

Godmorgon!


Det har varit lite bloggtorka men så blir det lätt när man börjat jobba.


Jobbet är housekeeping vilket innebär att man städar hotellrum efter folk checkat ut eller har betalt för veckostädning.

Detta jobb är så långt ifrån min typ av jobb som man kan komma men vad gör man inte, det är ju inte lätt att få jobb.


Vet ärligt inte hur länge jag pallar detta jobb, 10 rum ska städas grundligt på 5 timmar vilket låter helt ok men när man väl står där så tar det längre tid än så speciellt rummen som är uppe emot 62 kvm stora.

Hotellet är också väldigt stränga med allt, efter kontrollen igår hade jag en del små fel som är saker man faktiskt inte tänker på och gör man ett litet fel så får man inte komma tillbaka något mer.


Idag är jag ledig och det är helt underbart för gud vad jag saknar min plutt om dagarna speciellt på ett jobb där man inte tycker om jobbet.



nej nu ska här fixas lite här hemma.


See you later

Av Lina - 19 april 2009 07:50

Godmorgon.


Sitter här och njuter av färska jordgubbar som vi köpte i fredags mmm såååå gott.


Filmkvällen igår bestod utav ett avsnitt från  en turkisk serie som heter Adanali och gud vad jag skrattade.

Jag förstår ju som sagt inte mycket alls endast några ord så cenk fick stoppa hela tiden för at berätta till mig vad som sades.


Adanali och Canim ailem är 2 super bra turkiska serier tycker jag hihi såg dom tittar vi alltid på tillsammans.


Efter Adanali så hade klockan hunnit bli nästan 23 och jag orkade helt inte längre att hålla ögonen öppna så jag gick till sängs medans Cenk fortsatte med sina serier.


Vaknade sen av en enorm mensvärk så Cenk fick springa och hämta vatten och värktabletter för gud så ont jag hade, det kallar jag att vakna på fel sida när man vaknar av värk.


Annars har natten varit god och Mete vaknade på tok för tidigt men fick ligga och leka med min mobil en stund medans jag låg i dvala.


Får se vad denna dagen har att erbjuda, jobba blir det inte.


Ha det fint fint

Presentation

Omröstning

Gift med en Turk? lite på skoj då jag märkt att det finns så många som är gifta med turkar hihi
 Ja
 Nej
 Snart

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards