Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

4 juni 2005 = Livsförändring! Alanya och jobb.

Av Lina - 4 juni 2009 23:46

Ja just den 4 juni 2005 tog jag mitt pick och pack, och emot mina nära och käras tycke så satte jag mig på planet som tog mig till Antalyas flygplats.


Detta var första gången jag nånsin flög helt själv och då passade jag på att göra det i 1:a klass som var mer än bekvämt.

Hade en kvinna brevid mig som också flög själv och som också skulle till Alanya men inte för att jobba som var min orsak utan för att hennes mor och mormor redan åkt i förväg ner på semester och hon skulle göra dom sällskap.

Mycket trevlig var hon och vi satt och snackade under hela flygresan, rökte gjorde jag den tiden också och jobbigt var det med allt vin drickande och kaffe med baileys utan cigg så hon bjöd mig på en mini prilla som hon hade köpt för att just slippa röksuget.

Eftersom jag åkte 1:a klass så var allt gratis och många "små" flaskor vin och kaffe/ bailyes blev det och mer snurrig blev jag haha så snurrig att jag fick med mig 2 flaskor vin från planet.


Det visade sig att jag och denna kvinnan bodde väldigt nära varandra och vi höll ihop ända tills vi kom till Alanya där vi skildes åt efter vi bytat nummer.

Lovade henne att jag skulle ringa när jag kom till sverige igen.


Jag stod och väntade vid Hotell musti på kusinen till chefen där jag skulle jobba, hade aldrig träffat han förr och chefen hade jag bara träffat en gång så jag visste inte riktigt vad jag gav mig in på men så mycket kan jag säga att tankarna och sernarier gick runt i huvudet på mig om vad som kunde hända.


Kusinen kom med en annan anställd som hade bil, satt i baksätet gjorde jag och tänkte för mig själv att jag är fan i mig inte klok och kanske skulle jag lyssnat på alla dom som sa ÅK INTE.

Väl framme efter något som kändes som den längsta bilfärden nånsin så var vi framme i Mahmutlar där jag skulle tillbringa min sommar, såg inte mycket då det var mitt i natten.


Kom upp i lgh och fick visat mitt rum där jag ställde in väskan, sen satte jag och kusinen oss på balkongen och delade de vinflaskorna jag hade med mig (flygvin) runt 3 tiden kom chefen "hem" och ut på balkongen och sa, - Välkommen, vi ses i morgon och begav sig ut igen hmmmm jag tänkte jaha det var ju ett snabbt välkommande.


Dagen efter som var den 5:e var en söndag vilket innebär att det var den lediga dagen så jag beslöt mig för att åka in till Alanya med Chefen och på vägen hoppade Melanie på som är en tjej från Irland som jag lärde känna via Alanyaforum.


Vi gick vår väg medans chefen sin väg, gick till 2 resturanger där jag lärt känna dom som jobbade där under tidigare resor till Alanya.

Efter en hel dag ute i Alanya med Melanie så träffade jag upp chefen och vi åkte tillbaka och då var det dags att jobba, ( ledig under söndag DAGtid).


Lite visste jag att denna resa skulle förändra mitt liv drastiskt, för vad hände...........


"3/7-05"

Jo jag och chefen Cenk blev förälskade (vilket är rätt lätt när man bor och jobbar tillsammans)  och 27 december 05 gifte vi oss på City hall i Alanya och hade bröllop samma dag på ett hotell som vi hyrt.


2006

Den 14 februari hade han intervju i Istanbul och torsdagen den 3 mars lämnade jag in papperna som migrationsverket skickat till mig och måndagen 6 mars fick jag hemskickat beslut om att han var beviljad UT.


Den 26 mars landade han på kastrups flygplats där jag, Deniz och hennes man Cem hämtade upp Cenk.


Tänk om jag hade lyssnat på vad andra, då hade jag inte haft min underbara man och den finaste av alla, vår lille son Metehan.



 
 
Jen

Jen

5 juni 2009 17:25

Vilken härlig historia, fastän jag redan vet den så var det fint att läsa. Och JA, jag var en av dom som inte fattade att du skulle åka. Kommer väl ihåg din första resa ner och jag minns väl den dagen innan du åkte, tror jag hade lånat din mobil och minns väl när jag bodde i norge & du ringde & sa att du var förlovad, jag bara "VA LINA DU HAR FAN PRECIS ÅKT NER" hahaha....tänk hur livet kan gå...och du....hade du inte åkt hade jag aldrig varit gift hahahaha, så sjukt!

http://www.kampenmotmigsjalv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2009 12:31

FLYTTEN ÖVER TILL METROBLOGGEN??????   www.metrobloggen.se/celina     TITTA GÄRNA IN!!!!! ...

Av Lina - 12 juni 2009 14:02

Jag har gjort en ny blogg på Metrobloggen där jag i fortsättning kommer att blogga.   www.metrobloggen.se/celina   Jag kommer självklart ha kvar denna men mesta dels så kommer jag hädan efter skriva i den nya som är under konstruktion men funkar bra ...

Av Lina - 12 juni 2009 12:43

Ja inte har jag kommit långt med min "to do list" och jag känner mig bara tröttare och tröttare. Lusten att söka jobb försvinner lite varje gång man varit på intervju och inte får jobbet men det kommer väl en dag för mig också då jag får ett.   Väder...

Av Lina - 12 juni 2009 07:43

Godmorgon!   Sent igår kväll fick jag ett mail om jobbet där jag varit på intervju och inte gick det vägen denna gång heller. Hamnar alltid bland dom bästa men längre kommer jag inte. Nu får finanskrisen räta upp sig så företag börjar anställa mer ty...

Av Lina - 11 juni 2009 09:02

Godmorgon på er alla!   Nu är jag måttligt trött på detta jäkla skit vädert, det ska vara sommar och juni månad men är mer som övergång mellan höst till vinter under november månad ahhhhhh när ska det bli bättre. Tur att vi ska åka ner till släktning...

Presentation

Omröstning

Gift med en Turk? lite på skoj då jag märkt att det finns så många som är gifta med turkar hihi
 Ja
 Nej
 Snart

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards