Alla inlägg under maj 2009

Av Lina - 31 maj 2009 22:36

Ja mina planer gick i stöpet om att spendera dagen utomhus i det så helt super fina och varma vädert.


Tyvärr så blev det lite katastrof men men.



I kväll har vi ätit kebab och ja mätt kan jag ju säga att jag är, var tvungen att dela med Mete som nästan stod och drog i mig, han älskar ju kebab och pommes så han njöt för fullt min lille prins.


Nu har den turkiska versionen av deal eller no deal/ Var misin, yok musun precis slutat där Paris Hilton vart med och spelade för en mycket sjuk man.


Dags för sängen och njuta kan jag när jag vet att kvälls disken är diskad och lunch fixad till mannen i morgon.


Godnatt och sov så gott..

Av Lina - 31 maj 2009 11:01

Nu är vi hemkommna från coop och gud vilket underbart väder vi har.


Varmt och skönt, detta är inte en hemma dag nej nej idag ska vi ut vart vet jag inte men ut i det fina vädert och njuta.


ha det fint

Av Lina - 31 maj 2009 08:33

Godmorgon!


Får börjar med att Gratta alla mammor på Mors dag och då även min egen mamma.


Jag fick ju min morsdags present tidigare i veckan men hoppas att man får ett grattis i alla fall senare under dage.


Igår var en helt vanlig dag då inget hände och det ända vi gjorde var att jag och lillen promenerade in till Malmö och tillbaka, träffade mamma, bror och brosans flickvän som är gravid i  7 månaden med ett litet flickebarn.

INGEN mage hade hon än så jag antar att det är en mycket liten bebis eller så ligger den i bakvägg eller vad det heter.


Idag har jag inget planerat men det ser ut till att bli fint väder och då måste jag ut på promenad så man bränner lite kalorier hihi.


Nu så här tidigt  på morgonen så ska jag och lillen snart bege oss till Burlöv center och handla lite frukost på coop och i kväll lär det bli månadsshopping på Willys.


Känner att jag måste börja sätt mig i solen med kjol så man får lite färg på benen som är kritvita medans ansiktet och armarna fått lite färg.



Lillen min fortsätter att gå och han älskar det verkligen, ställer sig upp mot allt och går från tex från soffor till bord och vidare.

Nu lär det gå snabbt och snart lär jag väl bränna ännu fler kalorier här hemma när man får springa efter mer än vad man redan gör.



Ha en underbar morsdag och söndag.

Av Lina - 29 maj 2009 22:35

Det har vi haft i kväll.

Hela familjen har lekt,myst och haft roligt.

Det är så fint att se kärleken mellan far och son så jag får rysningar.


Nu är disken avklarad så man slipper se den i morgonbitti när man vaknar, satt mig på massage dynan efteråt och njöt av lite shiatsu massage men trots det så längtar jag efter hamam med massage.

Det är det första jag ska göra när vi kommer fram till Alanya, jag ska bara njuta  och unna mig lite pampering för första gången efter förlossningen som var för snart 1 år sedan.

Skulle ju gå på hamam redan i september/oktober när vi vart där men det blev tyvärr aldrig av.


Just det, tidigare idag så var vi på Lindängen så jag och Mete har hälsat på gamla grannar och vänner medans Cenk klippte sig hos vad jag fått höra han kallas Turken.


Detta inlägget har ju inget sammanhang men det kan inte hjälpas för jag är sååå trött känner jag att hjärnverkstan inte är öppen.

Kanske bäst att jag lägger mig så man är pigg och glad när lillen vaknar vid 6 förhoppningsvis 7 :-P


Godnatt och sov så gott.

Av Lina - 29 maj 2009 11:07

Som jag skrev igår så har min pojk börjat gå och under dagen igår så bara fortsatte han att gå längder i vardagsrummet och älskar det.

Han gick ca 1.5 m och stannade upp och stod helt still ( själv ) för att sedan fortsätta sin gång ytterligare ca 1.5m

Stoltare mamma får man leta efter kan jag säga, han är så duktig min lille prins.


Idag har jag städat under morgonen och när lillen somnat satte jag mig  vid datorn för att kolla efter en pump att ha med oss till turkiet i väskan, en sån  där liten en med munstycke för att blåsa upp badbollar och babypooler.

Så jag gick in på tradera och skrev pump och vad som kom upp var inte riktigt det jag letade efter.

Sen när blev pump ett sexredskap? för det var just det som fanns inne på tradera under sökordet pump hmmm.


Dagens väder är ja vad jag ska säga ett riktigt sverige väder, igår var det ostabilt och regnigt men under kvällen blev det strålande med sol.

Vaknade i morse till strålande soligt väder och redan vid 10 kom molnen som är gråa och trista ahhhhh kan det inte förbli fint.


Idag vill jag promenera då det var på tok för länge sedan och självklart hoppas jag att det spricker upp igen så solen kan få stråla.


Ha det fint

Av Lina - 28 maj 2009 13:58

MIN FINASTE LILLE PRINS HAR GÅTT 1,5 M HELT SJÄLV.................


Vilken känsla att se han gående mot mig, ohhhhh det kan inte beskrivas med ord.


Han har ju gått ett tag med gå vagnen och längs bord, soffor och allt han kan ställa sig mot men nu är det ett flertal steg helt själv.


Min gosse börjar bli riktigt stor.



Var tvungen att dela med mig utav denna glädje.



Av Lina - 28 maj 2009 11:04

I förrgår efter Cenk slutat jobba så promenerade vi till Burlöv center där jag fick min mors dags present från Han och Mete.


En Shiatsu massagedyna med knådande massage och vibration, otroligt härlig må jag säga.


Igår kom pappa/svärfar/morfar hit för att titta på fotbollen med Cenk medans jag gjorde sånt roligt som att betala räkningar mm.


Vägde mig igår och på exakt 14 dagar har jag gått ner 4.1 kilo och känner mig mer sporrad än nånsin, målet är att gå ner 14 kilo till min "vanliga" vikt eller ja så gott som den i alla fall.



Idag var planen att träffa Marina och lille Benjamin men stakaren har fått ögoninflamation usch hoppas han kryar på sig.

Det blir ju enkelt så när man har barn.



Så idag har jag ingen aning om vad vi ska göra och vädert ser väldigt ostadigt ut så om det inte stabiliserar sig så blir det nog ingen promenad in till Malmö idag, vill ju inte riskera att det börjar regna och bli dyngsur när man har en sådan bit att gå.


Längtar mer och mer för var dag som går till Turkiet och svärföräldarna/syster.


Nu ska jag  vila lite medans lillen sover, för gott sov han inte i natt vilket resulterar i att jag inte heller sover bra.


Ha det så fint


Av Lina - 26 maj 2009 10:18

Godmorgon!


Denna natt var olik alla andra nätter, min prins har vaknat ett antal gånger och sista gången vaknade han och grät helt hysteriskt och då beslöt jag mig för att ta över han till oss där han sov såååå gott ända till 7 i morse.


Köpte en babypool till lillen igår, blåste upp den för att först av allt se så den var hel och för att lillen skulle testa den vilket inte gick något vidare.

Han är livrädd för den och jag fattar inte varför för han älskar att duscha ( har inget badkar ) :-S

Tur var det i alla fall att vi inte väntade tills vi kommer till turkiet för nu har vi lite tid att vänja han vid den "förhoppningsvis i alla fall".


***Idag har jag tagit Reductil i 13 hela dagar och vågen visade idag på - 3.3 kilo sedan start :-))) Det gillar vi.***


Idag ska jag bege mig till Resia för att betala min mammas och min systersson resa till turkiet i juli, jag har nämligen ränte fritt i 6 månader på mitt resia kort vilket så betyder att betalar jag med kortet så delar man upp betalningen på 6 månader vilket kan kännas lättare än att hosta upp alla pengar direkt.


Efter det så ska min mamma följa med oss hem för att passa lillen i kväll då vi har fått 2 gratis biljetter till förhandsvisningen för filmen The Proposal med Sandra Bullock.

Denna film har premiär den 19 juni i USA och den 24 juni i sverige.



Tittar ut och hoppas på fint väder då jag hade tänkt att promonera in till Malmö och vidare till stan med mor min.

Vädert känns ostabilt då det skiftar mellan molnigt och soligt ahhhh Sveriges väder :-P


Måste få något i magen medans den finaste sover och sen ett inhopp i duschen.


Ha det underbart.



Presentation

Omröstning

Gift med en Turk? lite på skoj då jag märkt att det finns så många som är gifta med turkar hihi
 Ja
 Nej
 Snart

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards