Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

Ett gott skratt!

Av Lina - 7 juni 2009 09:28

Ja i går morse fick jag mig ett ordentligt gott skratt.


Jag och Mete gick in för att väcka pappa Cenk som sov och Mete hade sin egna lilla teknik för att väcka sin pappa.


Mete ställde sig upp i sängen mot kanten jämte cenks huvud och sen släppte han tagit och satte sig rakt på pappas huvud, det såg ut som när brottare tar sats och slänger sig på sin motståndare.

Så fortsatte han ända tills Cenk steg upp vilket tog 10 min så ni kan tänka er hur många gånger Mete satte sig på pappas huvud.

I mellanåt satt han kvar på huvudet och smällde till Cenk på kinden och ganska hårt ahhhh .


Gjorde inget speciellt igår alls, kollade på fotbollen gjorde jag och Cenk tillsammans och njaa kan väl inte säga att det var så bra.

Målet som "danskarna" gjorde var ju egentligen inte välförtjänt, var ju ett misstag utav den svenska spelaren att "passa" bollen till dansken.

Men men......



Nu under morgonen när jag vaknat och skulle byta på min finaste så såg jag små små röda prickar på ryggen, magen och lite på ansiktet och hönsmamma som jag är så ringde jag sjukvårdsupplysningen.


Berättade att Mete haft feber Ons,tors och fre.

Igår var hans första feberfria dag och också dagen då han faktiskt ätit som han ska med lite jobb.

Fick till svar att det är 3 dagars febern som är ett virus som små barn under de första levnadsåren får.

Det börjar med hög feber i 3 dagar och på 4 dagen då febern sjunkit/ gått över så kommer prickarna som kan vara över hela kroppen, prickarna kommer försvinna inom en vecka och detta är tydligen mycket smittosamt barn emellan och speciellt små små bebis/barn.


Nu har lillen somnat här brevid mig i soffan, helt slut är han.

Ska passa på och vila jag med hihi.


Ha en bra dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2009 12:31

FLYTTEN ÖVER TILL METROBLOGGEN??????   www.metrobloggen.se/celina     TITTA GÄRNA IN!!!!! ...

Av Lina - 12 juni 2009 14:02

Jag har gjort en ny blogg på Metrobloggen där jag i fortsättning kommer att blogga.   www.metrobloggen.se/celina   Jag kommer självklart ha kvar denna men mesta dels så kommer jag hädan efter skriva i den nya som är under konstruktion men funkar bra ...

Av Lina - 12 juni 2009 12:43

Ja inte har jag kommit långt med min "to do list" och jag känner mig bara tröttare och tröttare. Lusten att söka jobb försvinner lite varje gång man varit på intervju och inte får jobbet men det kommer väl en dag för mig också då jag får ett.   Väder...

Av Lina - 12 juni 2009 07:43

Godmorgon!   Sent igår kväll fick jag ett mail om jobbet där jag varit på intervju och inte gick det vägen denna gång heller. Hamnar alltid bland dom bästa men längre kommer jag inte. Nu får finanskrisen räta upp sig så företag börjar anställa mer ty...

Av Lina - 11 juni 2009 09:02

Godmorgon på er alla!   Nu är jag måttligt trött på detta jäkla skit vädert, det ska vara sommar och juni månad men är mer som övergång mellan höst till vinter under november månad ahhhhhh när ska det bli bättre. Tur att vi ska åka ner till släktning...

Presentation

Omröstning

Gift med en Turk? lite på skoj då jag märkt att det finns så många som är gifta med turkar hihi
 Ja
 Nej
 Snart

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards