Alla inlägg under januari 2009

Av Lina - 31 januari 2009 15:48

Snart är det dags att åka till Michelle men först ska vi hämta upp Jessica som jag inte träffat på år och dar.


Nu ska jag bara göra vid mig lite snabbt och som tur är så sover Mete så man kan göra vid sig i lugn och ro och i sin egen takt utan avbrott.



Får bli lite bilder från kvällen senare och nån bild på slingorna i håret fast än att det inte syns så jätte mycket.


Längtar till den dagen då vi har barnvakt så man kan ta sig en drink eller två. Känns som det hade behövts för att lätta på trycket lite.



Ha en trevlig kväll och fortsatt trevlig helg

Av Lina - 31 januari 2009 13:05

Då har man fått upp dom nyköpta och nystrykna gardinerna till köket.


Så här ser det ut nu. ( Jag bara älskar mitt kök )

Av Lina - 31 januari 2009 09:11

Godmorgon!


Hade inte orken att skriva igår då efter själva hela slingningen stack vi snabbt iväg till media markt och vidare till coop för att handla bröd and such.


Slingorna blev helt ok men jag hade nog behövt en förpakning till av färg, men det ser inte helt förjävligt ut och det är huvudsaken hihi.

Bilder kommer senare på hur det blev.



Idag är ju dagen då jag och Mete ska bort medans pappa Cenk glatt ska vara hemma och spela sitt xbox.


Vi ska ju till Michelle och Mete ska få träffa kompisen Marcelo igen hihi dom är så söta tillsammans.


Jag vet inte vad jag ska ha på mig idag, vill ju ha bekväma kläder så man kan röra sig lite :-P


Det har snackats lite om singstar i kväll oj vad kul det ska bli att höra dom andra sjunga, själv låter jag mer som en rasslig, krasslig och ton döv höna och det ska jag bespara medmänniskorna hihi.


Nu ska dagens första kopp påbörjas mmmm gott ska det bli.



Ha det fint.

Av Lina - 30 januari 2009 15:29

Idag ska jag piffa upp håret lite och få lite blonda slingor i och detta ska göras hemma med hjälp utav min käre man Cenk.


Oh god, vet jag egentligen vad jag ger mig in på? hmm


Vågar inte tänka på hur det kommer gå men jag hoppas innerligt att det blir snyggt annars vet jag inte vad jag tar mig till.


WISH ME LUCK ! I´ll need it.








Av Lina - 30 januari 2009 11:02

Godmorgon!


Idag är det fredag vilket i sin tur innebär att det är lördag i morgon och då ska jag och Mete på tjejkväll hos min allra bästa vän Michelle, ser verkligen fram emot det då det inte är allt för ofta vi träffas.


Men först är det ju faktiskt fredag, Cenk slutar tidigare idag eller ja en halv timme tidigare än de andra dagarna :-D, hoppas på en film kväll med maken min i kväll hmmm om där inte är en massa turkiska serier att titta på förstås.


Har redan tvättat en maskin med tvätt och lunchen står och puttrar och Mete sover, annat än vad han gjort i natt.

Han har ju då vaknat en två hundra gånger och blev skitförbannad när Cenks klocka ringde kl 7 för då ville han sova och klockan var störande så han "skrek,röt" till lite åt Cenk.


Hoppas ni får en fin dag

Av Lina - 29 januari 2009 21:12

Fattar ni, Metes blöja exploderade :-S


Vi satte oss för att äta och efter maten tog jag hand om disken och städning av köket, efter disken tog Cenk Mete medans jag fixade resten och helt plösligt ropar Cenk på mig.


Eftersom jag var tvungen att stänga av vattnet och torka händer så kom Cenk ut till mig med Mete i famnen och frågade om Mete brukar kissa gele liknande, öhhhhh come again!! gele nej det har jag aldrig hört talas om.


Tänkte ju så klart att han måste driva med mig eller nått men på handen hade har en gele klump, *hmpf* tittade in genom Metes brallor och ut flög massa gele klumpar :-o


In i skötrummet och av med byxorna och det är FULLT med gele klumpar över allt hmmm Blöjan hade bokstavligt talat exploderat :-o


Så om ni vill veta vad som blir av kisset när det sugits in i blöjan så är det gele :-P


Konstigt för när vi satte oss för att äta så vart han torr som ja jag vet inte vad men torr i alla fall. Tänk vad han har kissat den lille plutten.



I morgon kommer förmodligen den nya åkpåse så då kan man börja använda Metes nya vagn, känner mig lite splittrad över det.


Jag vet liksom inte om jag är redo att släppa liggvagnen och här kommer min anledning.


Så länge han ligger i liggvagn så är han min lille, lille bebis men när han sedan ska sitta i sittvagn som han egentligen verkar vilja så är bebis tiden förbi och jag är inte redo för att den ska vara förbi, det har gått för snabbt.


Vet att han kommer bli större men ahhhh kan man inte stoppa tiden lite?


Nu är det tid för glass med choklad sås mmmmm gå ner i vikt vad är det.


Måste hitta styrkan att börja med soppan nån gång, tycker att jag bara skjuter upp det hela tiden aja baja på mig.


Godnatt gott folk och dröm sött.



Av Lina - 29 januari 2009 16:16

Jag har blivit utmanad utav både Marina och Jennifer och efter som dom är så lika i utmaningarna så tar jag mig friheten och blandar dom :-) hoppas inte att det gör något :-P


Jag har blivit utmanad av Marina  Och Jennifer att svara på dessa sanningar,fakta/vanor...den som vågar får läsa ;)

Regler:

1. Länka till den som har taggat dig
2. Berätta sju sanningar,fakta/vanor om dig själv
3. Tagga 6(personer i slutet av ditt inlägg
4. Skriv ett meddelande i de 6 personernas bloggar, sà att de vet om utmaningen

Sju sanningar, fakta/vanor om mig...

1. När jag vaknar på morgonen så vill jag så klart har mitt KAFFE.
 
2. Jag är väldigt lättirriterad när jag är trött eller hungrig.


3. Jag kan vara väldigt lat av mig.

4. Jag  är tv beroende.

5. Jag inget vidare på matlagning ( bara vissa maträtter) 

6.Jag var nära döden när jag var bebis pga min astma som jag hade när jag var lite.

7. När jag blir riktigt arg ( endast hänt 2 gånger i mitt liv ) så smäller det och jag får styrka till att flytta berg.  


De jag utmanar är:

Sara


Isa


Michelle


Canan


Linda


Elena

Av Lina - 29 januari 2009 15:54

Oj oj oj vilken förmiddag, den började ju med att Mete somnade och likaså jag hmm en timme fick jag, man man ska vara nöjd med vad man får.


Gick upp och gjorde lite gröt till plutten och satte han i matstolen, smakade på gröten gjorde han med följt av att hela kroppen skakade men där satt jag och försökte få i han lite så han vänjer sig vid smaken.


Det gick inget vidare så jag gick över till barnmat ( på burk ) och genast gick det lite bättre, började hosta gjorde han och jag föste över vattenflaskan och han fick drukit lite men när jag sedan skulle ta den i från han för att fortsätta med maten så började han gall skrika och tårarna sprutade ahhhh.


Han fick åter sin vattenflaska och jag försökte samtidigt ge honom mat, njaa funkade lite si så där fram tills han började kasta vattenflaskan som hamnade på skålen med mat som stod på en stol brevid och tjoooo så var allt mat på golvet.


Där gav jag upp och bestämde att han äntligen skulle få sin älskade välling *iiiiii* satt så gott allt samman i cirkus 1.5 timme och försökte med han.


Ny rond med barnmat tar vi efter vi föräldrar ätit middag så man har krafter att sitta och jobba med han ett tag.


Nej nu kommer snart far min och jag har lite här och göra så som torka av glasbordet i vardagsrumet, *arg* vill inte ha glasbord längre.



Ha det så bra



Presentation

Omröstning

Gift med en Turk? lite på skoj då jag märkt att det finns så många som är gifta med turkar hihi
 Ja
 Nej
 Snart

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards