Alla inlägg under december 2008

Av Lina - 31 december 2008 10:35

Vet inte om jag kommer att ha tid och skriva senare så det är lika bra att jag skriver det nu.


Önskar er alla Ett Riktigt GOTT NYTT ÅR!!! 2009




Ha det fint och ta det lugnt med alkoholen hehe :-P




Av Lina - 31 december 2008 10:17

Ja då var det dags för mig att skriva om mitt 2008.


På årets första dag hade jag precis gått in i v.18 i min graviditet och inte långt efter (18 jan) hade jag mitt första "riktiga" Ultraljud som visade att vi skulle få en Pojke, Jag jobbade på Euroflorist i Malmö ( faktura/backoffice avd mm) fram tills den 29 februari och efter det gick jag hemma på Akassa :-) Skönt då jag var Rätt stor.


Lill plutten var beräknad till den 7 juni lika så min allra bästa vän Michelle och hennes lill plutt i magen hihi SAMMA DAG :-P


Hemma gick jag och shoppade i lugn och ro och var dag fick jag höra att jag kommer ALDRIG att gå hela tiden ut och att det såg ut som om han redan var halv vägs ut haha.


Den 30 maj köpte jag och Cenk lgh i Arlöv för lugnets skull hihi och flyttade in dagen efter hmmm det var inte lätt men så klart så gjorde jag inget, inte för att jag kunde heller.


Den 2 juni födde Michelle sin son och jag var fortfarande gravid och trodde aldrig att jag skulle ens gå in i juni månad och vara gravid haha


Dagarna gick och jag gick förbi den beräknade dagen, vaknade midsommaraftons (20 jun)morgon kl 05 utav en värk och på midsommardagen föddes Den finaste stjärnan av alla, min ögonsten, min son Metehan.


Den 27 sep i 2veckor åkte jag,Cenk,Mete,Pappa,Mamma och syrrans son Robbin till Alanya för att hälsa på vänner och släktningar och självklart ville ju farmor och farfar och hela familjen träffa den nyaste släktningen av alla hihi



Och dagarna har bara gått och jag har njutit som bara den av min underbaraste plutt till max och ser fram emot det ny året.



Detta var mitt bästa år nånsin, Året då mitt ALLT kom till jorden :-)



2008 going on 2009



Av Lina - 30 december 2008 11:43

Ja jag sitter nu i mitt kök och njuter av gott kaffe och helt underbar musik :-)


Stod precis och diskade samtidigt hade jag musiken på i bakgrunden, CRC john fogerty det är den första grupp/artist som jag nånsin diggade loss till när jag bara var en lite liten bebis och än idag så bara älskar jag låtarna och John som aritst och producent är ju bara så imponerande.


Tänkte för mig själv att dagens musik har inget att komma med jämfört med den gammla goda musiken hehe skit jag låter som min pappa men det är ju verkligen så jag tycker, Det fanns mycket mer mening med de gamla låtarna framför allt mer känsla (enl mig) hehe ta mig inte fel, jag tycker om mycket av dagens musik är så att säga en allätare när det kommer till musik.



För 2 år sen såg jag John fogerty live och jag vet inte varför men jag hade glädje tårar i ögonen hihi, låter ju helt tossigt.





Hade varit roligt vad ni tycker om musiken "dagens vs gamla" ?





 

Aja var bara tvungen att dela med mig lite av mina tankar.


Ha de fint.




http://www.youtube.com/watch?v=ZeZm7KQJT1o&feature=related
Av Lina - 30 december 2008 09:19

Godmorgon gomorro´n hihi.


Självklart så sitter jag här framför datorn med kaffe koppen brevid som är guldvärt på just morgonen, kan ju inte vakna till utan det känns det som.


 Igår så surfade jag runt lite på nätet och hittade den mobilen jag vill allstå SE C902 helt ny med kvitto och allt för endast 1500 kr så klart att jag slängde mig på datorn för att maila säljare om denna mobil och han hade kvar dom, jag maila och maila hela dagen utan svar från honom :-(


Säljaren hade även en helt ny N95:a och när Cenk kom hem från jobb och fick syn på den mobilen så blev han som kär hehe som jag med c902:an hehe. Åter igen mailade jag och skrev att jag ville köpa båda två utav han och att jag kunde komma på direkten hmmm inget svar.


Dessa två helt nya mobiler med kvitto och hela köret skulle gå på 2900 kr!!!

Vilket pris va? det är mindre än vad en kostar.


MIN VANLIGA TUR då allstå är att jag inte som helst tur alls, fast än att jag mailat hela dagen och allt så fick jag ett mail tillbaka runt 20,20 och då hade han en köpare som skulle komma kl 21 och som skulle köpa alla mobilerna han hade att sälja. AHHHH varför.


Nu sitter jag här och måste hitta denna till Cenk så slipper jag höra han sen när jag har ny mobil hehe, skämt åsido.




Så fort jag får ny mobil så kommer det komma en massa foton i bloggen, tex mitt nya kök som bara är sååå fint ( tack till min kära make och ett stort tack till Erkan som hjälpte till som bara den)


Även en massa annat fint som finns att ta foto på och som jag bara måste dela med mig, MEN det största av allt min fina och helt underbaraste pojk, mitt allt, bokstavligt talat.



Ha en bra dag på er!



Av Lina - 29 december 2008 10:18

Godmorgon på er alla.


Ser att det blir fler och fler som är inne och läser min blogg (Det är ju bara kul) hoppas ni finner den någerlunda intressant, den kommer ju bli bättre med tiden hehe är fortfarande relativt nybörjare med det här att blogga.



Nu så här på morgonen har jag inget speciellt att skriva, kommer väl efter jag fått i mig mitt dagliga kaffe och hjärnan börjat funka.


Vill tipsa er om en sjukt bra komedi film som garanterat gör så ni sitter och gråter av allt skratt. Filmen: Little Man.

Den är inte ny men jag har inte sett den förrens nu.




Ha nu en riktigt god morgon och fortsatt dag.



Av Lina - 28 december 2008 23:14

Ja då har vi varit ute idag och kollat på lite mobiler och kom fram till att den mobilen jag vill ha är lite för dyr för oss just nu eftersom vi precis tagit lån för att renovera köket.


Men efter övervägande så har jag bestämmt mig för att jag vill ha SE W595i tills det att jag kan köpa den jag verkligen vill ha hehe C902 eller C905 hihi grymt bra kameror på dom.


Alla är mätta och belåtna här i huset och jag fick höra att min matlagning var som en sjärnkocks matlagning, haha är nog inte helt och hållet sant men glad blev man i alla fall.


Mete fick sig en varm och skön dusch med night time bath tvålen och vips så blev han glad och somnade efter 30 min hihi


Snart är det även dags för mig att hoppa isäng, Cenk ska ju jobba i morgon så jag ska bara göra hans morgonmackor och lunch klart.



 Godnatt.

Sov så gott alla där ute.

Av Lina - 28 december 2008 13:28

Sitter här och väntar på att herrarna ska bli klara så vi kan åka ut lite, ska bland annat kolla på en ny mobil till mig ( om vi hittar någon)

Jag har redan hittat en mobil till Cenk som tycker att jag ska ha ny först medans jag tycker att den är så pass billig den han vill ha så då kan han ju lika gärna få den.


Vi får se vad vi hittar där ute hihi.


Det är verkligen kul med att ha fått besök, MEN jag börjar redan tröttna och det har inte ens gått en vecka och de ska stanna i 2 veckor som allt, ahhhh inte nog med det så jobbar Cenk i morgon och på Tisdag.



ha det så gott. see you later aligator.....

Av Lina - 28 december 2008 09:09

Godmorgon!


Som ni vet så hade jag och Cenk vår 3 åriga bröllopsdag igår :-)


Jag försökte hitta barnvakt till lillen så jag och Cenk kunde gå ut och sätta oss och ta en kopp kaffe eller nått men men hittade ingen barnvakt så det blev att vi tog oss en varm choklad på Filmstadens Coffee shop hihi inte det mest romantiska stället men det är vad man gör det till, dessutom var det perfekt att han vagnen där.


Det var mysigt som bara den, jag, Cenk och Mete som låg och pratade på i vagnen.

2 st varm choklad och 2 muffins och ett värme ljus :-)


Låter inte jätte romantiskt men jag tyckte det var så fint ändå, Jag hade mina  prinsar med mig så man får göra det bästa utav det.



När vi kom hem så var Mete fortfarande uppe i varv och pratade som bara attan hihi efter en stund så vart det dags för mat och inte länge därefter så somnade han, jag gick också och la mig men inte fick jag nån bra eller mycket sömn för det.


Nej Mete har liksom förra natten legat och gnällt när nappen slunkit ur munnen och till slut bar jag än en gång över han till oss då det började bli tröttsamt att ställa sig upp stup i kvarten.


hmmm kanske hade fått mer sömn i fall jag valt att ställa mig upp lite då och då. Har ju 2 vildingar som inte kan ligga still så man fick sova på 20 cm bredd och fick sig lite sparkar i ryggen haha gissa om jag är trött. *gäsp*.........




Ha det fint!

Presentation

Omröstning

Gift med en Turk? lite på skoj då jag märkt att det finns så många som är gifta med turkar hihi
 Ja
 Nej
 Snart

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards