Alla inlägg under februari 2009

Av Lina - 28 februari 2009 09:41

Godmorgon! Här skiner solen idag :-)


Måste bara säga att filmen High school musical 3 är inget att rekomenderas, personligen tyckte jag att den var långtråkig och inte alls som jag väntat mig, satt och väntade på något som skulle få igång filmen men det kom inte så en halvtimme innan den var slut så stängde vi ner & gick och la oss.


Så Sandra jag håller med dig en total besvikelse vart filmen.



Nu så här på morgonen så är det dags att göra sig i ordning och väcka herren där inne som fortfarande sover.


Idag ska vi på Marcelos dop i Trelleborg så stress blir det eftersom vi måste åka hemmifrån kl 12 då dopet börjar kl13 i kyrkan.

Så idag ska man fixa till sig med lite smink och så.


Kom på att jag glömde köpa presentpapper igår så innan vi åker dit så får vi köra inom coop så jag kan slå in presenterna då som har en maskin med presentpapper hehe.



Nje nu blir det eld i röven med allt man ska hinna med på 2 timmar.



Hoppas ni får en riktigt fin dag.

Av Lina - 27 februari 2009 22:57

Lillen sover och tvätten är upphängd så nu är det dags för film tittande med min älskling.


Denna gången är det High School musical 3 hehe Cenk är nog inte lika glad över film valet som jag är haha men vad ska man säga jag tycker om 3 genre & det är Drama, High School filmer och skräckisar.



God natt. 

Av Lina - 27 februari 2009 17:41

Snabb förbränning ska jag vinna för att sedan nå mitt mål.


Mitt mål är att se ut som jag gjorde sommaren 2005 och det målet kommer jag att nå one way or  another.



Av Lina - 27 februari 2009 15:35

Ja en av mina alla brödrar har varit här idag och hämtat en tvättmaskin som dom kan behöva nu när de ska bli 4 i familjen.


Vi hade ju 2 st tvättmaskiner och en av dom stod uppe på vinden och eftersom dom har en lite 2.5 åring + om 5 månader får dom en liten en till så kunde dom lika gärna ta den.



Städningen är avklarad fast som vanligt har jag glömt vardagsrumsbordet :-P hatar glasbord kan jag säga. Metes små händer har sina avtryck runt hela bordet så nytt bord önskas.


Min fina nya våg älskar jag bara, den visar hur mycket man gått ner/ upp med pil och summan. vägt mig nu efter jag ätit och har gått upp nått hg.


Och Mete är så glad för att trycka på sitt lilla mini keyboard hehe roliga ljud och massa finns där.

Av Lina - 27 februari 2009 10:18

Godmorgon!


Igår åkte jag med Cenk in till Malmö tidigt..... på morgonen och då till min mamma.


När klockan slog 11 så begav jag mig till Salongen där jag skulle få brynen fixade och gud så fina dom blev :-) älskar verkligen den salongen då den inte är som alla andra salonger där man kommer in och sätter sig och tittar i en tidning tills det är ens tur och sen sitter man där helt knäppt tyst för det är ju ingen annan som pratar, Nej på denna salongen så är det alltid en massa prat och alla pratar med varandra och man vet nästan mer om en främling än vad man vet om ens vänner ibland.


Hem till min mamma gick jag och min pappa kom dit för att hjälpa mig med att bära hem gåstolen och allt annat jag hade med mig hem till sig, på vägen gick jag förbi Monika som kom ner och sa hej och ( du verkar ha problem att gå ner dom där kilona, du ser gravid ut) jooooo tack det var såååå roligt att höra men men alla få ha sin åsikt och det är inte så jag ser mig själv.


Trevlig var det hos pappa och Mete trivdes som fisken i havet där och sprang runt i sin gåtstol hehe han var såå söt.


Efter jobb kom Cenk och hämtade oss och vi stack  ut på shopping.

Hittade present till Marcelo som ska döpas i morgon, 2 par gose strumpor, en ny våg wooohoo, en liten baby keyboard och massa annat


 Precis efter vi kommit innaför dörren till hemmet så ringer telefonen och det är banken som vill prata om pension sparandet med fonder och allt samtidigt som man står med en frusterad bebis som bajsat och bytar blöja och detta samtalet tog en halvtimme så under tiden fixade jag mat.


Skulle sätta mig för att blogga då jag kommer på att jag måste lägga in räkningarna och få dom dragna från kontot.


Gjorde 2 nya försök med att blogga men så fort jag satt mig så vaknade min prins och vid 23.30 gav jag upp.


Morgonen här har gått åt damsugning och lek med Mete hmmm råkade även somna med han en halvtimme men gud så mysigt det var.



Nu väntar resten av städningen och en kopp kaffe såklart.



Ha det så bra.

Av Lina - 25 februari 2009 21:48

Det gick helt enkelt inte, märkte idag att blodtrycket sjönk då jag inte ätit något annat och kände mig skakis och nästan lite svimfärdig.


Lite synd med tanke på alla kilona man hade kunnat gå ner men det blir till att ta mina promonader in till malmö och 40 min träning här hemma på förmiddagarna. Kilona ska försvinna och så är det.


Idag tog vi oss en promonad till ja vart annars Burlöv center så klart och det tog en timme att gå fram och tillbaks eftersom jag surrade runt där inne lite också hehe INGA kakor blev köpt.


Det var helt otroligt gott med MAT och inte vilken maträtt som helst utan min favorit nämligen köfte mmmm.


I morgon ska man in till Malmö och jag åker med Cenk in så släpper han av mig hos min mamma så man kan ta med sig gåstolen så lillen har något att göra åtminstone för sitta hos mig eller mormor hela tiden är ju inte värst kul.


Men nu blir det filmkväll för mig och Cenk.

Det blir så mycket som SAW 5 ohhhh skräckis.



Så med detta inlägget så säger jag först Godnatt,

och eftersom jag inte kommer att logga in innan vi går så säger jag godmorgon i förväg och ha en fin dag.

Av Lina - 25 februari 2009 14:49

Ringde precis salongen dit jag går för att få brynen plockade då det är det ända stället som jag hittat som gör det med tråd så som i turkiet.



För ca 1 1/2 år sedan satt jag och ringde rundor för att hitta någon som gör det med tråd och hittade då endast en som gör det med tråd och lyckligtvis är hon grym på det och tar endast 70kr jämfört med andra ställen som plockar vanligt och kan gå upp emot 250 kr.


Den här tjejen födde en lite dotter bara 5 veckor efter min prins och jag trodde inte att hon öppnat så snart efter förlossningen så jag gick till ett annat ställe dit många kända går och dom var inte i närheten så bra som den här tjejen är.


Så ni som vill plocka brynen och få det gjort bra så kan jag varmt rekomendera Salong Anna i Malmö. Helt klart bäst enl mitt tycke.



Ha det så bra på er.

Av Lina - 25 februari 2009 09:17

Godmorgon


Sitter här och undrar varför jag är så lat, varit vaken sedan 7 och nu sover min prins och vad har jag gjort på dessa 2 timmar, inget alls!!!!!


Menvad hinner man egentligen på 2 timmar? ahhh tycker tiden går så himla snabbt och jag hinner helt enkelt inte med.


Började med soppan igår för att gå ner i vikt men känner inte den där självdisipinen än, är ju sugen på allt vad mat och kakor har att erbjuda ahhh nej planeringen är följade att varje dag då det är fint och soligt som gårdagen så ska jag promonera hela vägen till Cenks jobb men sen är det så att vi bor i sverige och hur många sådana dagar har vi här, tom. sommaren regnar ju bort.


Sitter och kollar tradera efter tränings dvder för jag har inte tid att gå till ett gym och hemma kan jag ju träna medans lillen sover eller är vaken men lättast när han sover.


Måste få in lite nya rutiner och sluta upp med att vara livsnjutare ( LAT )



Ändrade lite i receptet med soppan för att den skulle bli så god som möjligt och den är verkligen jättegod men dock så tröttnar man väldigt snabbt på den så mer än veckans kuren vet jag inte om man klarar.


Ha det så bra idag.

Presentation

Omröstning

Gift med en Turk? lite på skoj då jag märkt att det finns så många som är gifta med turkar hihi
 Ja
 Nej
 Snart

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards